onsdag 5 september 2007

How to do the Grafisk Profil?

Idag började jag tidigt. Det känns i kroppen nu. Är helt seg efter 2 dagars träning och en tidig morgon. Hua. Började med Matte C idag, det verkar lättare än jag trodde. Visserligen var det bara introduktion idag men jag tjuvkikade lite på de senare kapitlerna och de verkade helt ok faktiskt. Känns skönt att det inte kommer vara så betungade som jag antog. Sen kommer jag för övrigt att hoppa av tyskan. Orkar verkligen inte med den. Det är ju bara att åka dit när jag vill lära mig lixom.

Det som oroar mig mera är den grafiska profielen vi ska göra till vår portfolio. Jag har lovat att hjälpa en vän och göra en till honom som han sedan ska kunna använda. Hittils har jag kommit på massor med olika logotyper med det är ingen som jag riktigt klickat för. Jag vill ha en som är mjuk och vägledande. En som man blir lugn av att titta på och som inger allvar och förtroende. Min kompis jobbar som kiro och det känns jättesvårt att komma på en bra logga. Jag ska nog bolla lite ideer med brosan ikväll.

Hm ja. ikväll ska jag bara sega, läsa lite läxor, kankse skissa lite på en ide till min tygväska som jag ska göra av pippityget. är verkligen helt förälskad av det tyget och känner att det kommer bli superbra!

Jag pratade nyss med Bella och hon gav mig en vernissageinbjudan till imorn , känns jättetrist att jag inte kan komma men sedan så fyller ju brosan bara 20 en gång. Hon lovade däremot att höra av sig nästa gång hon hade en på g och jag ser fram emot den. Bellas verissager brukar visa sig vara mkt roliga och det är oftast jättetrevligt folk där.

Bye bye for now! (uttalas så man låter som anden i diddy kong spelet:D)

PS. klädsel är enkel. Hela skiten är från hm(enformigt eller vad?!) förutom skorna som är convisar och halsduken som är marocko(eller hur de nu stavas)

Inga kommentarer: